از کار افتادن پکيج براي يک خانواده خيلي کلافه کننده و ناراحت کننده مي باشد. مخصوصـــا اين که در زماني نامناسب و احتياج آن ها به آب گرم اين اتفاق بيافتد. پس تعمير هرچه سريــعتر باعث مي شود شرايط زودتر به حالت عادي برگردد.
در اين راهنما ما قصد داريم شما را با چند نکته آشنا کنيم. که بهتر است قبل از اينکه به تعمير کــار پکيج زنگ بزنيد، خودتان آن را چک کنيد تا هم در وقت هم در هزينه تان صرفه جويي شود. زيرا ممکن است با يک عمل ساده و کوچک مشکل برطرف شده و پکيج به حالت عادي برگردد.
پس قبل اينکه تلفن را برداريد و به تعمير کار زنگ برنيد، چند دقيقه وقت براي چک کردن اين نکات کنار بگذاريد.
شايد چک کردن برق نکته اي واضح به نظر بيايد، ولي ممکن است به خاطر شرايط به وجود آمده، اين نکته از ياد برود. پس اولين کاري که بايد انجام دهيد، چک کردن فيوز، کنتور و پريز برق وصل شده به پکيج مي باشد. تا از رسيدن برق به دستگاه مطمئن شويد.
شيرها و فلکه هاي گاز را از علمک گاز تا پکيج چک کنيد و از جريان داشتن گاز اطمينان حاصـل کنيد. در صورت بسته بودن هريک، آن را باز کنيد تا جريان گاز به پکيج برسد.
اگر پکيج شما از مدل هاي قديمي باشد بايد با چک کردن پيلوت آن از محفظه اشتعال از روشن بودن آن مطمئن شويد و در صورت خاموش بودن آن، آن را روشن کنيد. در صورت اين که پکيج شما از مدل هاي به روز تر باشد، با توجه به مدل آن، با مطالعه ي دفترچه راهنما و لامپ هاي روي آن، مي توانيد از روشن بودن پيلوت مطلع شويد. در صورت خاموش بودن با فشار دادن دکمه جرقه زن مي توانيد اقدام به روشن کردن آن کنيد.
تمامي کنترل ها و تنظيمات روي پکيج را چک کنيد. اگر به پکيج شما تايمر وصل باشد، تايــمر را چک کنيد تا از درست تنظيم بودن آن مطلع شويد. ترموستات و تنظيم دما را چک کنيد. ببينيد پکيج در دماي که مي خواستيد تنظيم شده يا خير. در صورت تغيير کردن، آن را به حالت قبل برگردانيد. مدت زمان استفاده از ترموستات نيز مهــــم مي باشد. ترموستات ها با گذشت زمان دقت خود را از دست مي دهند.
قطعات ايمني متعدد داخل پکيج، گاهي اوقات متوقف شده و از کار مي ايستند. اين به اين معني است که که پکيج نياز به ريستارت شدن دارد. در بيشتر پکيج ها دکمه ريست به طور مشخص روي پانل دستگاه قرار دارند ولي در صورت عدم اطمينان در مورد آن حتما به دفترچه راهنماي پکيج دقت کنيد.
احتمال کم بودن فشار، مخصوصا در پکيج هاي ديواري وجود دارد. بسياري از پکيج ها براي مسائل ايمني، در فشار کمتر از فشار تعيين شده کار نمي کنند و دستگاه به طور اتوماتيک متوقف مي شود. در پکيج ها به طور مشخص، شير ورود آب به سيستم گرمايشي و افزايش فشار به طور مشخص قرار داده شده است، که با باز کردن آن مي توانيد فشار را افزايش دهيد تا سيستم دوباره شروع به کار کند.
در فصل هاي سرد به خصوص زمستان احتمال يخ زدن لوله ها ي آب وجود دارد. که باعث بستــه شدن لوله و خاموش شدن پکيج مي شود. علائم يخ زدگي لوله آب، لامپ ها و اخطار هاي نشان داده شده روي پنل پکيج مي باشد که بسته به مدل پکيج، مي توانيد با مطالعه دفترچه راهنما، آن را تشخيص دهيد. علامت ديگر يخ زدگي لوله، صداهايي است که لوله يخ زده توليد مي کنند که بعضي اوقات از پکيج نيز شنيده مي شود. اگر از يخ زدگي لوله مطمئن شديد، بايد با حرارت دادن، گرفتگي لوله برطرف شود، که اين عمل حتما بايد توسط متخصص اين امر صورت گيرد.
بعضي اوقات علت خطاي ايجاد شده، بر خلاف تصور، از پکيج نمي باشد. ممکن است علت سردي، بسته بودن شير رادياتور ها و تنظيم نبودن آن ها باشد. اگر با چرخاندن شير رادياتور، تغييري در دماي آن ايجاد نشد، ممکن است خود شير خراب شده باشد که براي تعويض آن نياز به متخصص وجود دارد. اگر خطا هيچ کدام از موارد بالا نبود، پس مشکل از سيستم مرکزي مي باشد و بايد با تعميرکار پکيج تماس بگيريد.
در آخر اگر هيچکدام از مواردي که در بالا گفته شد، کمکي به حل خطاي ايجاد شده در پکيج شما نکرد، نگران نباشيد گروه پشتيباني آلپ صنعت فقط يک تماس با شما فاصله دارند.
منبع مطلب » https://zsa.co/
درباره این سایت